Vsak učenec je napisal svoje poročilo. Nekatere stvari so se ponavljale pri vseh, nekatere pa so se razlikovale od učenca do učenca.

Branje vseh poročil bi vam vzelo veliko časa, zato je objavljen le zbirnik odgovorov.

Najprej so pisali o tistih prvih občutkih na začetku šolanja na daljavo ter o začetnih težavah, ki so jih imeli.

  • Bil sem vesel, a po nekaj tednih sem si zaželel nazaj v šolo.
  • Bil sem vesel, ker sem mislil, da bo pouk na daljavo le kratek čas.
  • Bil sem vesel, ker sem mislil, da bom lahko kasneje vstajal, a se je izkazalo, da je potrebno vstajati, kot bi hodil v šolo, da sem lahko prisoten na ZOOMU in da naredim vse potrebno za pouk.
  • Bila sem vesela, da bom lahko sama razporejala čas, a pozneje sem ugotovila, da je v šoli boljše, saj je tam prostor za učenje in druženje, ali ne?
  • Bila sem žalostna in tudi vesela. Vesela le zato, ker imam več časa za igro, družino. Strah pa me je bilo, da bomo zboleli.
  • Bil sem žalosten, ker razlaga za novo snov je boljša v živo.
  • Bila sem malo žalostna, ker sem vedela, da ne bom videla prijateljev.
  • Bila sem malo žalostna, ker sem mislila, da bom morala ves čas prositi za pomoč učiteljico,
  • Počutila sem se grozno, ker nisem vedela, kaj se bo zgodilo, koliko časa bomo zaprti doma.
  • Bila sem negotova in zmedena.
  • Bila sem malo žalosten, saj se je ravno odprla nova športna dvorana.
  • Težave se nanašajo na koncentracijo in motivacijo.
  • Težave sem imela z računalnikom, ker sem si ga morala deliti.
  • Težave sem imela s potrpežljivostjo, nisem takoj ujela ritma, tudi bitka s časom mi je povzročala težave.
  • Težave s tehniko (kako se prijaviti na video srečanje, kako odpirati posamezne datoteke, kako pošiljati naloge…).
  • Težave z organizacijo, da se ne spusti kakšna naloga, pošiljanje nalog, izdelkov.
  • Težave s postavitvijo urnika.
  • Težave z internetno povezavo.

Ker delo na daljavo poteka že dolgo časa, so učenci vzpostavili rutino, urnik. Pa je ta pri vseh enak in stalen?

  • Zjutraj najprej pogledam, kaj je potrebno narediti, potem pa temu prilagodim urnik za delo in prosti čas.
  • Moj vsakdan je različen, saj ga spreminjam tudi na službo staršev in prost računalnik.
  • Moji dnevi so si enaki. Zajtrkujem, delam za šolo, pojem kosilo, se učim, delam vaje za kolo, se sprehodim zunaj in že je večerja.
  • Vsako jutro se zbudim ob drugi uri. Ta je prilagojena srečanju na ZOOMU. Pojem, potem pa pričnem z delom. Veliko tudi berem v svojem prostem času.
  • Čas za pouk imam razporejen do 15.ure. Po vsakem predmetu si vzamem 15 minit odmora.
  • Dopoldneve namenim tekočim obveznostim za šolo in ponavljanju učne snovi. Popoldneve preživim v naravi ali se sproščam ob družabnih igrah, branju.
  • Moj urnik je stalen, podoben pouku v šoli, saj se tako počutim bolj mirnega. Po šolskih obveznostih si vzamem čas zase.
  • Urnik je stalen. Pouk, prosti čas, učenje. Najprej se lotim narediti predmete, ki so tisti dan najtežji, potem pa ostalih.
  • Poleg pouka, ki ga vsak dan opravim po urniku, če se le da, grem vsak dan še na sprehod. Zelo rada se odpravim na Rašico.
  • Čeprav so si dnevi precej podobni, se trudim po pouku početi različne stvari in v njih uživati.
  • Urnik malo spreminjam. Če sem doma, delam za šolo, berem, se učim in igram družabne igre. Če pa se odpravimo na daljši sprehod, drsanje, pa delam za šolo po sprehodu oziroma gibanju v naravi.

 

Kako pa je z motivacijo – kaj storijo, ko jim volja do dela uide iz rok…

  • Motivacija za delo je gibanje in druge športne aktivnosti. Zato se potrudim končati z delom do 13.ure.
  • Med poukom sem za en teden odšla k sorodnikom. Že sama sprememba me je motivirala za delo naprej. Spet delam lažje.
  • Motivira me sprehod s psom, ker vem, da bom šel na zrak. Po tem lahko spet nadaljujem z delom za šolo. Voljo za delo dobim tudi s pohvalo učiteljice. Vesel sem pohvale.
  • Rečem si: »Prej narediš, prej bo konec«.
  • Včasih je moja motivacija sestra, ker konča z delom pred mano. Zato pohitim, da tudi jaz v čim krajšem času dokončam svoje naloge.
  • Moja motivacija je hobi. Vem pa tudi, da se splača potruditi, saj se delo vedno pozitivno obrestuje.
  • Za motivacijo pojem bombon in grem na sprehod.
  • Vem, da učenju sledi sproščanje, ki si ga izberem sam.
  • Če mi zmanjka volje, se uležem na posteljo in ne razmišljam o šoli. Poskušam se spomniti smešnih dogodkov. Pet minut je dovolj, pa si že naberem energijo in delam naprej.
  • Vem, da moram narediti vse za šolo. Zaviham rokave in delam.
  • Kljub temu, da kdaj pa kdaj pade tudi motivacija, kljub kakšnemu težkemu dnevu in situaciji, v kateri smo, se mi zdi pomembno, da se razumemo in imamo radi.

V vsakem slabem je tudi nekaj dobrega. Tako je potrebno tudi pri pouku na daljavo, ki zares ni enak pouku v šoli, kljub vsemu poiskati tudi kaj pozitivnega.

Kaj so slabosti?

  • Ni dovolj samodiscipline.
  • Manj znanja.
  • Ni druženja s prijatelji in igranja z njimi.
  • Večkrat se je potrebno znajti po svoje.
  • Pogrešanje učiteljičine razlage, učenja in ponavljanja v šoli.
  • Preveč gledanja v računalnik, boleče oči.
  • Prepoved druženja, obiskov kulturnih ustanov.
  • Ni pravih izletov, počitnic.
  • Pogrešanje šolske table in razlage. Lažje dojemanje snovi je v šoli, čeprav se mi zdi, da je razlaga pri pouku na daljavo najboljša, kar bi jo lahko imeli.
  • Pogrešanje dogajanja v šoli, ni interesnih dejavnosti.
  • Naveličan sem že vsega, ker je dan enak dnevu.
  • Pogrešanje vsakdanjih navad.
  • Ne morem objeti babice, dedka, niti obiskati, ker sta v drugi občini.
  • Pogrešanje svobode.

Kaj pa so našli dobrega v pouku na daljavo?

  • Všeč mi je, kako učiteljica razlaga snov.
  • Ni mi potrebno vstajati tako zgodaj.
  • Lahko si uredim urnik glede na moje potrebe.
  • Ni ocenjevanja.
  • Narava si bo opomogla.
  • Resnično veliko časa preživim z družino.
  • Več časa imam za meni ljube stvari.
  • Bolje sem spoznala svojo občino.
  • Samo to, da smo lahko kdaj pa kdaj malo bolj nagajivi.
  • Imam več časa za aktivnosti v gozdu, spoznavanje svoje okolice.
  • Lahko sem dalj časa v pižami.
  • Jem, kadar sem lačna.
  • Več spim in več se igram.
  • Naučil sem se samostojnega dela za šolo, naučil sem se kuhati, pospravljati.
  • Več časa preživim s svojim kužkom.
  • Malo manj dela je, ker nimamo še dodatne domače naloge.

Zbirnik pripravila Martina Šorn Povšnar