Za učence 6. razreda je prestop na predmetno stopnjo nekaj novega, saj imajo skoraj vsako uro drugega učitelja. To pa zahteva izjemno  potrpežljivost in socializacijo. Zaradi vse naprednejše tehnologije se učenci med seboj vse manj poznajo in vse manj družijo. Zaradi tega smo se na OŠ Mengeš odločili, da z drugačnim športnim dnevom učence vse bolj povežemo med seboj.

Poleg športnih vsebin, ki na športnem dnevu seveda ne smejo manjkati, smo dan obogatili še s socialnimi igrami, s katerimi smo želeli vzpodbuditi boljše sprejemanje drugih, spoštovanje in strpnost do mnenj, občutkov in vedenja drugih učencev. Tako športne kot socialne igre so od učencev zahtevale medsebojno sodelovanje in pomoč, ustrezno komunikacijo in poslušanje drug drugega, sprejemanje drugačnosti in reševanje konfliktnih situacij in odnosov.

Na športnih igrah so otroci prikazali svoje motorične in umske sposobnosti. Razdeljeni so bili v mešane skupine po 4 ali 5 učencev. Pri vožnji s samokolnico so morali paziti na svojega sošolca in ga varno pripeljati v cilj. Medtem ko je bilo smučanje na suhem prava paša za spretne in zbrane učence. Pobiranje kock z zavezanimi očmi je zahtevalo natančna navodila, medtem ko sortiranje odpadkov pravo taktiko. Za bistroumne je bila idealna olimpiada v hitrem zapisovanju besed, tisti z občutkom za preciznost pa so se zagotovo našli v izbijanju pločevink in metanju kamenčkov v ristanc. Atleti so zagotovo najbolj uživali v skokih z vrečo, še bolje pa gasilci, ki so namesto vode v cevi pretakali žogico. Z obiskom vseh nalog , so imele skupine dovoljenje, da izboljšajo rezultate. To se je izkazalo za zelo dobro odločitev, saj so učenci na vsaki postaji poskusili popraviti svoje napake in se s tem v mnogih primerih tudi izboljšali.

Prvotni namen naših socialnih iger je bilo razvijanje spoznavne, emocionalne in socialne plati ter spodbujanje ustvarjalnosti. Predvsem pa smo z njimi želeli doseči medsebojne stike in povezovanje. S tem, ko so osamljeni dobili priložnost in se tisti v ospredju podredili skupini, smo razvijali solidarnost, medsebojno pomoč in sprejemanje drugačnosti.

Igra Tiha linija je zahtevala komunikacijo brez glasov, spretnost na klopi in prenos frnikole skozi cev. Pravo komunikacijo in iznajdljivost smo opazili pri obračanju odeje na kateri so učenci stali. Mnogo smeha in nerodnih gibov so učenci občutili na igri Gordijski vozel, medtem ko so se z oblikami poigravali z vrvico, ne da bi jo izpustili. Kako dobro se učenci med seboj poznajo, je bilo vidno pri ugibanju rok, ki so se prikazovale iz odeje.

Socialne igre so zajemale tudi ustvarjalni del, na katerem so morali učenci istega oddelka ustvariti skupinsko sliko vrednot. Z njo smo želeli ugotoviti posameznikove in razredne vrednote. Barvna umetnija je razkrila, katere vrednote učenci najbolje cenijo. Barva, ki se je v abstrakciji pojavila največkrat, je predstavljala vrednoto, ki je za učence najpomembnejša. Te abstraktne slike sedaj visijo v razrednih učilnicah.

Športni dan smo zaključili z razglasitvijo rezultatov in zahvalo učencem 9. in 8.r, ki so vestno in odgovorno pripomogli k odlični organizaciji. Točke, ki so jih učenci tekom dneva nabirali tako na športnem delu kot na socialnem, so prinesle najuspešnejši oddelek, ki je bil tokrat 6.c. Ti učenci so si s pravim sodelovanjem in komunikacijo prislužili prehodni pokal, ki ga bodo leto dni hranili in prihodnje leto predali naprej.

Joži Nastran Brank, učiteljica ŠPO