Učenci 8. in 9. razredov, ki smo identificirani kot nadarjeni, smo leto 2025 začeli z vikend delavnicami »Nadarjenost – izziv ali breme?« in tako s petka na soboto prespali v šoli.

V petek smo začeli z uvodnimi igrami medsebojnega spoznavanja, nato smo raziskovali, kaj pomeni nadarjenost in kaj ustvarjalnost ter podrobneje spoznali koncept odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci. Ugotavljali smo svoja področja nadarjenosti in izvedeli, na katerih področji smo identificirani kot nadarjeni. Po večerji, ki smo jo pripravili sami, smo spoznali teorijo sedmih inteligenc, rešili vprašalnik o lastnih inteligencah in ga povezali s poklici in stilom učenja. V zadnji delavnici smo se posvetili temi okužbe s popolnostjo. Večer smo zaključili z iskanjem duhcev po šoli in večernim sprehodom v okolici šole.

V soboto smo dan začeli z gibalnim spominom. Nato smo razglabljali o pravicah nadarjenih in v nadaljevanju preko sestavljanja posebnih lego kock razmišljali, kako jih uresničiti v šoli oz. šolskem sistemu. Za konec smo se spopadli s konkretizacijo svojih ciljev preko didaktične igre Od sanj do cilja. Srečanje smo zaključili s pisanjem pozitivnih lastnosti drug drugemu na sestavljanke, ki smo jih lahko videli šele doma, in z evalvacijo.

 

In kako doživljamo nadarjenost po izvedbi – bolj kot izziv ali bolj kot breme?

Večina kot IZZIV:

  • Ker ti prinaša veliko novega in tudi veliko ovir, nadarjenost je nekaj dobrega.
  • Ker si zadam veliko izzivov in ker vem, da zmorem.
  • Včasih nam povzroča težke trenutke, a sem vseeno vesela za nadarjenost.
  • Saj se lahko soočiš z zanimivimi nalogami.
  • Ker se od tebe pričakuje, da si dober.
  • Saj dobivaš dodatne naloge in vprašanja za višjo raven.
  • Najprej pomislim na reševanje problemov.
  • Najprej breme, sedaj pa na to gledam bolj kot izziv.

Dva učenca sta jo opredelila kot breme, ker vsi od tebe pričakujejo še več.

En učenec meni, da je včasih je breme, včasih izziv.

 

Kaj pa je tisto najdragocenejše, česar se bomo spominjali s tega vikenda? 

  • Da je vsak inteligenten na nekem področju in da je to super.
  • Spoznala sem nove ljudi.
  • Tudi če si nadarjen, ti ni treba biti popoln.
  • Da se lahko na splošno malo bolj sprostim.
  • Izvedel sem, na podlagi česa so me učitelji prepoznali za nadarjenega.
  • Spoznal sem svoja področja nadarjenosti in zanimive stvari o nadarjenih učencih.
  • Spominjala se bom noči v šoli.
  • Pravice za nadarjene.
  • Sedem različnih inteligentnosti.
  • Da sem lahko ponosna, da sem ena izmed nadarjenih.
  • Da sem bolj sposoben in inteligenten, kot sem mislil. Imam neko logično razmišljanje.
  • O tem, da imajo vsi nadarjeni šibka in močna področja, pluse in minuse.
  • Najbolj se bom spominjal igre Od sanj do cilja, ki smo jo igrali na koncu.
  • Poznam že veliko učnih navad.
  • Da so drugi še bolj fajn, kot sem mislila.
  • Ko smo šle s prijateljicami gor po stopnicah v temi – bilo je res zabavno.
  • Večerno druženje in iskanje duhcev v temi: to je bilo zelo fajn in smo se imeli vsi zelo fino. Ko smo po šoli lovili duhce sredi noči in smo s prijateljicami tekle po neosvetljeni (temni) šoli.
  • Druženje in pogovarjanje z vrstniki, ki so nadarjeni. Prijetna družba. Vzdušje.
  • Vse je bilo super in zanimivo. Vseee, res je bilo fino!
  • Igra Od sanj do cilja.
  • Da sem se naučil o nadarjenosti.
  • Odneseš veliko novega znanja.
  • Spanje in pogovarjanje zvečer.
  • Prazna šola.
  • Lahko si buden do polnoči in čez😊.
  • Da smo si sami pripravili večerjo.
  • Imeli smo se zelo fajn, dobra hrana. Priporočam.
  • Morate se prijaviti. Pridite.
  • Res iz srca priporočam. Pedagoginja Nives in učiteljica Mateja sta se zelo potrudili in vložili veliko truda in dela. Vzdušje je bilo zelo sproščeno in pogovori so bili iskreni. Bilo je super.
  • Super je. Če imaš to možnost, pojdi!
  • Predlagam vsem bistrim glavam, da se udeležite.

 Skupina nadarjenih učencev z izvajalkama pedagoginjo Nives Zelenjak in učiteljico Matejo Osredkar