LOGOPEDSKI KOTIČEK

IDEJE ZA LOGOPEDSKE POČITNICE

Poletne počitnice se bližajo s svetlobno hitrostjo! Čeprav so počitnice čas za počitek in sprostitev pa imamo takrat tudi več časa in priložnosti za razne zabavne aktivnosti. Logopedinji sva pripravili nabor dejavnosti, s katerimi lahko tudi med poletjem razvijate govorno-jezikovne spretnosti otrok.

Glasovni mehurčki

Pred pihanjem mehurčkov določite glas, na katerega bo moral otrok priklicati besede. Nato pihate mehurčke – otrok mora ob vsakem mehurčku, ki ga poči, povedati besedo na glas, ki ste ga določili na začetku. Npr. določite glas K, otrok vsakič ko poči mehurček pove besedo na K – krokodil, kolo, konj, krema.

 

Bralni piknik

Z odejo in košaro polno knjig se odpravite na bližnji (ali domači) travnik. Skupaj z otrokom listajte knjige, berite zgodbe, opisujte slike … Da bo bralni piknik še slajši pa le s seboj vzemite kakšen prigrizek.

 

Pisanje v pesek

Pisanje v pesek je zabavna in ustvarjalna dejavnost, ki jo lahko izvajamo na plaži ali v peskovniku. Poiščemo palico in z njo zapisujemo črke/besede, ki jih morajo otroci prebrati. Nato vlogi zamenjamo.

 

Risanje in pisanje na kamne

Pripravimo krede ali tempere/akrilne barve ter na kamne narišemo motive ali napišemo besede (na en kamen narišemo en motiv ali napišemo eno besedo). Nato izberemo nekaj naključnih kamnov; začnemo npr. s tremi kamni in število postopno povečujemo. Poimenujemo motive ali preberemo besede nato pa iz njih sestavimo zabavno zgodbo.

Primer: Na kamne narišemo sonce, želvo, drevo, nato povemo zgodbo – “Bil je vroč, sončen dan. Želvi je bilo zelo vroče, zato se je skrila pod drevo.”

 

Predmeti v ledu

V plastiko za zamrzovanje ledenih kock damo v vsak prostor eno plastično figurico ALI črko (npr. magnetne plastične črke) in vodo. Figurice zamrznemo. Ko so figurice zamrznjene v ledene kocke, jih stresemo v posodo. Nato pa se prične ”reševanje”.

Varianta 1: Otroku v vrč nalijemo toplo vodo, ki jo počasi zliva čez ledene kocke in opazuje, kako se led tali ter tako rešuje ujete figurice oziroma črke.

Varianta 2: Otroku ponudimo kladivce ali kamen. S pomočjo udarjanja otrok razbija ledene kocke in tako rešuje ujete figurice oziroma črke.

Ko je posamezna figura oziroma črka ‘rešena’, jo otrok poimenuje. Figuricam določi še prvi glas. Iz figuric lahko otrok na koncu sestavi tudi zgodbo.

 

Nakupovalni seznam

Skupaj z otrokom že doma izdelajta nakupovalni seznam. Otrok lahko stvari, ki jih potrebujete izstriže iz revij, nariše ali zapiše na listek. V trgovini naj otrok čimbolj samostojno poišče stvari z njegovega seznama, jih poimenuje ter obkljuka.

 

Skupno kuhanje

Otrok najprej sam ali z vašo pomočjo zapiše/nariše recept po korakih nato skupaj pripravita enostavni obrok oziroma malico (npr. smuti).

 

Poligon z opisovanjem poti

To dejavnost lahko izvajamo notri ali zunaj. Iz različnih predmetov (stoli, blazine, pručke, palice, stožci …) skupaj z otrokom postavite poligon. In igra se lahko začne! Ampak to še ni vse … Med premagovanjem poligona otroka spodbudite, da tudi govorno opisuje svojo pot npr. Zdaj sem skočil ČEZ palico, potem se bom splazil POD stolom. To je odlična aktivnost za konkretno razumevanje predlogov.

 

Obisk knjižnice

Otrok naj si sam izbere knjige, ki ga zanimajo, nato pa jih v knjižnici ali doma skupaj berite. Po branju ga povprašajte, kaj je v zgodbi slišal, kdo je nastopal v zgodbi, kaj se je zgodilo itn. Zgodbo lahko tudi ilustrira.

 

Ristanc s črkami/besedami

S kredami narišite ristanc, kamor namesto števil vpišete posamezne črke ali besede. Nato igrate ristanc, pri čemer otrok vsakič, ko vrže kamen oziroma skoči na določeno črko ali besedo, le-to tudi poimenuje. Igro lahko nadgradite tudi tako, da mora otrok na vsaki črki povedati besedo, ki se prične na ta glas. Če se igrate ristanc z besedami pa mora na tem polju povedati poved s to besedo.

 

Izdelava črk ali besed iz palic, kamnov, listov, storžev …

V okolici naberite naravni material kot so palice, kamni, listi, storži, školjke … in iz njih sestavljajte črke. Otrok nato prebere posamezno črko in poskuša poiskati čim več besed, ki se pričnejo na ta glas. Kdor poišče več besed na določen glas, je zmagovalec.

 

Smešna rima

Otrok poskuša najti rimo na zadano besedo. Če se ne spomni prave besede si besedo lahko tudi izmisli, pomembno je edino, da se rima na dano besedo.

 

Ime, ime

Otrok zapoje “i-me, i-me, ka-ko ti je i-me?” Lahko sprašuje družinske člane, ali otroke na igrišču. Potem ime razčleni na zloge npr. Pe-tra, So-fi-ja …  Ob vsakem zlogu zaploska in se udari po kolenih ”Plosk, pa po kolenih, pa plosk” (toliko koliko je zlogov).

 

Igra ugibanja

Otrok opisuje žival ali predmet (kategorija se vnaprej določi), starš ugiba. Potem se vlogi zamenjata.

 

Igra 5 čutov

Na sprehodu, plaži … v kateremkoli okolju se lahko igrate igro petih čutov. Najprej izberite enega izmed čutov (sluh, vonj, vid, tip, okus) ter otroka vprašajte: ”Kaj vidiš/zatipaš/slišiš?”.

Pri okušanju bodite pozorni, da otrok ne zaužije česa strupenega (lahko pa na primer to vprašanje uporabite medtem, ko ližete sladoled in mora otrok opisati okus).

 

Nabiralec

Otrok nabere več predmetov v naravi, nato jih opisujete in primerjate pri čemer uporabite čim več pridevnikov npr. ”Kamen je manjši od storža. Ta palica je daljša od lista.”

 

Skrivna vrečka

Doma poiščete ali v naravi naberete nekaj predmetov različnih oblik in tekstur. Vse skupaj date v neprosojno vrečko. Otroka nato spodbudite, da z roko poseže v vrečko ter samo s pomočjo tipa poskuša ugotoviti, kateri predmet je prijel. Med tipanjem naj otrok tudi opisuje, kakšen se mu predmet zdi npr. ”Ta predmet je gladek, okrogle oblike, zdi se mi težek – kamen je!«.