»TISTO, KAR MISLIŠ, TUDI ČUTIŠ.«

V januarju smo imeli zdravošolci z mentorico pedagoginjo Nino delavnico na temo MOJE MISLI. Sprva nismo točno vedeli, kaj naj bi naslov delavnice pomenil in kaj lahko pričakujemo od srečanja. Najprej nas je pedagoginja vprašala, kako vidimo povezavo med mislimi in čustvi (delavnico na temo čustev pa smo imeli v januarju).

Povedali smo:

  • Če si npr. žalosten in če pomisliš na kaj lepega, te to potolaži.
  • Če te kdo užali, najprej pomisliš, zakaj ti je to rekel.
  • Ni pametno vedno reagirati samo s čustvi, moraš tudi razmisliti (npr. o posledicah)
  • Potrebno je razmisliti, da ni vedno prav, kar čutiš.
  • Če pomisliš na kak vesel trenutek, si tudi ti bolj vesel.
  • Lahko si preveč vesel, pa delaš nespametne stvari – moraš razmisliti.
  • Tisto, kar misliš, tudi čutiš.
  • Če misliš o slabem, tudi boš žalosten.
  • Lahko misliš na čustva.
  • Pomislim, zakaj sem npr. žalosten.
  • Ko mi kdo kaj grdega reče, sem žalostna, pa si rečem, da to ni res.

Ugotovili smo, da misli zelo vplivajo na naša čustva in počutje. Če so naše misli pozitivne, se počutimo veselo, pozitivno, sijoče, super sijoče, srečno in imamo boljše odnose do drugih. Če pa so naše misli negativne, se počutimo žalostne, jezne (predvsem nase), smo nervozni, slabe volje, razmišljamo o maščevanju.

Nato smo našteli negativne misli, na katere naletimo v svojem vsakdanu:

  • Nič mi ne bo uspelo. Ne bom niti poskusil.
  • Vsi so proti meni.
  • Spet se bom skregala s prijateljico.
  • Sem slab človek, nekaj slabega sem naredil.
  • Sem luzer.
  • Sem nesramen do vseh.
  • Slaba ocena – preveč sem se učil, preslabo oceno sem dobil.
  • Brez pomena se je učiti, saj bom dobil slabo oceno.
  • Nisem za nobeno rabo.
  • Nihče me ne mara.
  • O, neumnež, spet sem dobil cvek, oči me bo natepel.
  • Noben me ne razume.

V nadaljevanju delavnice smo ozaveščali načine ravnanja z negativnimi mislimi. Najprej smo spoznali dobre in slabe načine na predstavljenem primeru učenke, ki med pisanjem domače naloge pomisli, da je nihče ne mara. Nato smo v parih izbrali svoj primer negativnih misli in nizali ideje, kako ravnati z njimi. Takole smo dorekli:

  • Negativna misel: Vsi so proti meni.

Kako ravnam? V mislih si rečem: To ni res. Imam veliko prijateljev.

  • Negativna misel: O, neumnež, spet sem dobil cvek, oči me bo natepel.

Kako ravnam? Povem za oceno in povem očetu, da si se trudil in veliko učil.

  • Negativna misel: Sem luzer (nesposobnež).

Kako ravnam? Pomislim, če je to res. In pomislim, kaj mi je šlo do sedaj dobro, kje sem uspel, da uvidim, da nisem luzer.

  • Negativna misel: Nič mi ne bo uspelo.

Kako ravnam? Pomislim, kaj v življenju mi je že uspelo. Poiščem pomoč – nekoga, ki mi bo lahko pri težavi/zastavljenemu cilju pomagal.

  • Negativna misel: Vsi so proti meni.

Kako ravnam? Pomislim, danes imam samo slab dan, jutri bo bolje. Pomembno se je zavedati, da je življenje iz dobrih in slabih dni (tudi narava ima dobre in slabe dneve). Če ne bi bilo slabih, ne bi cenili dobrih dni. Ko imaš slab dan, lahko pomaga že to, da pogledaš sonce zunaj.

Torej? Zdravošolci smo se odločili, da v mislih sledimo soncu. Ob koncu delavnice smo razumeli, kaj pomeni naslov delavnice. Tudi tebi želimo, da se ob slabih dnevih osredotočiš na pozitivne misli, ker TISTO, KAR MISLIŠ, TUDI ČUTIŠ!